Το κινεζικό app κοινωνικής δικτύωσης RedNote έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στο αμερικανικό App Store της Apple, ενόψει της πιθανής απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του TikTok, ByteDance, αντιμετωπίζει την προοπτική μόνιμου αποκλεισμού της δημοφιλούς πλατφόρμας στις Ηνωμένες Πολιτείες την Κυριακή, όταν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ η σχετική κυβερνητική απαγόρευση.
Ο νόμος, που υπογράφηκε από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν τον περασμένο Απρίλιο, απαιτεί από το TikTok να διακόψει τους δεσμούς του με τη μητρική του εταιρεία ByteDance, που εδρεύει στην Κίνα, έως τα μέσα Ιανουαρίου – διαφορετικά, η εφαρμογή θα αποκλειστεί από τη χώρα.
Η απαγόρευση προέκυψε ως αποτέλεσμα της ανησυχίας πολλών Αμερικανών πολιτικών ότι η ByteDance μοιράζεται δεδομένα χρηστών του TikTok με την κινεζική κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις της εταιρείας ότι αυτό δεν ισχύει.
Αν και υπάρχουν πολλές πλατφόρμες βίντεο όπως το TikTok διαθέσιμες στην αγορά, είναι εμφανές τα τελευταία 24ωρα ότι πολλοί χρήστες από τις ΗΠΑ συρρέουν στο RedNote, βλέποντάς το ως την καλύτερη «εναλλακτική». Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Τι είναι το RedNote;
Το RedNote, γνωστή ως Xiaohongshu στην Κίνα, είναι μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που πλέον είναι διαθέσιμη και στα αγγλικά.
Πρόκειται για ένα app που δημιουργήθηκε το 2013 από την εταιρεία Xingyin Information Technology με έδρα τη Σαγκάη, και είναι εξαιρετικά δημοφιλές στις κινεζόφωνες χώρες, με πάνω από 300 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Παρότι αναπτυσσόταν σταθερά με την πάροδο των ετών, η μεγαλύτερη αύξηση της δημοτικότητάς του καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με το Sky News, δεν πρόκειται για έναν κλώνο του TikTok, αφού πολλοί το συγκρίνουν περισσότερο με το Instagram.
Αν και παρέχει στους χρήστες βίντεο μικρής διάρκειας και εικόνες μέσω αλγορίθμου, όπως το TikTok, κεντρικό ρόλο κατέχουν σε αυτό και οι αναρτήσεις κειμένου και οι λειτουργίες αγορών.
Το περιβάλλον της εφαρμογής διαφέρει από εκείνο του TikTok, καθώς το βίντεο δεν ξεκινά να παίζει αυτόματα με το άνοιγμα του app, και οι χρήστες πρέπει πρώτα να συνδεθούν για να τo χρησιμοποιήσουν.
Ο Ουίλιαμ Γουόνγκ, δημιουργός περιεχομένου στο RedNote, ο οποίος έζησε στον Καναδά για μια δεκαετία, χρησιμοποιεί την εφαρμογή εδώ και περίπου ένα χρόνο. To RedNote είναι ένα μείγμα Instagram, Pinterest και TikTok», δήλωσε στο Sky News. «Το TikTok εστιάζει έντονα στα βίντεο μικρής διάρκειας. Συνεχίζεις απλώς να σκρολάρεις και έτσι “καταναλώνεις” το περιεχόμενο. Το RedNote όμως είναι πιο δυναμικό».
Τι ωθεί τους χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ να στραφούν στο RedNote;
Αν ο στόχος των χρηστών του TikTok στις ΗΠΑ ήταν απλώς να βρουν μια άλλη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με βίντεο μικρής διάρκειας, τότε δημοφιλείς δυτικές εφαρμογές όπως το Instagram και το Facebook, που ανήκουν στη Meta, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια εναλλακτική.
Ωστόσο, ορισμένοι Αμερικανοί δημιουργοί περιεχομένου στο TikTok – πολλοί από τους οποίους βιοπορίζονται μέσω της εφαρμογής – παροτρύνουν τους ακολούθους τους να κατεβάσουν το RedNote για να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην κυβέρνηση των ΗΠΑ ότι ξεπέρασε τα όρια με την απαγόρευση του app.
Ένας Αμερικανός χρήστης του TikTok δήλωσε σε βίντεό του: «Η κυβέρνησή μας, είμαι πεπεισμένος, λατρεύει να μας βλέπει δυστυχισμένους και να τα βγαζουμε δύσκολα πέρα… Το να βλέπεις το RedNote, μια άλλη κινεζική εφαρμογή που εδρεύει στη συγκεκριμένη χώρα να είναι σήμερα η νούμερο ένα εφαρμογή στο App Store, είναι απλά υπέροχο».
Με πληροφορίες από Sky News
protothema.gr