Δευτέρα, 23 Ιουνίου, 2025
Aitolia News
  • Αρχική σελίδα
  • Επικαιρότητα
    • Δυτική Ελλάδα
    • Μεσολόγγι
    • Ναυπακτία
    • Ξηρόμερο
    • Περιφέρεια
  • Αθλητισμός
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κυριακάτικα
No Result
View All Result
Aitolia News
  • Αρχική σελίδα
  • Επικαιρότητα
    • Δυτική Ελλάδα
    • Μεσολόγγι
    • Ναυπακτία
    • Ξηρόμερο
    • Περιφέρεια
  • Αθλητισμός
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κυριακάτικα
No Result
View All Result
Aitolia News
No Result
View All Result

Ο χάρτης των τροχαίων στη Δυτική Ελλάδα

23 Ιουνίου 2025
in Επικαιρότητα, Δυτική Ελλάδα, Κύριο άρθρο
0
Share on facebookShare on Twitter

Με βάση έρευνα της pricefox, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καταλαμβάνει την τρίτη θέση στα τροχαία, μετά την Αττική, τη Κεντρική Μακεδονία.

Αυξητική τάση στα τροχαία ατυχήματα καταγράφεται το πρώτο πεντάμηνο του 2025, στη Δυτική Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Από τις αρχές του έτους έως και τον Μάιο, σύμφωνα με τον μηνιαίο απολογισμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, επί συνόλου 196 τροχαίων, τα 16 ήταν θανατηφόρα -όπως και το 2024 – με τον αριθμό των τραυματιών να ανέρχεται στους 259. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα τον περασμένο χρόνο, είχαν σημειωθεί συνολικά 131 τροχαία με 189 άτομα να τραυματίζονται.

Σε σχετική έρευνα της εφημερίδας «Πελοπόννησος» μιλούν για πρώτη φορά οι διοικητές των Τμημάτων Τροχαίας, Πατρών, Χρήστος Ντεμίρης, Πύργου Αικατερίνη Μπόγλου, Αγρινίου Αλέξης Αντωνίου και Μεσολογγίου, Κωνσταντίνος Γκερέκος, αποτυπώνοντας προβληματισμούς και προτάσεις, με γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών.

Μιλώντας στην «Π» ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Μεσολογγίου – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Γκερέκος τόνισε: «Ενδεικτικά το 2024 ως υπηρεσία κινηθήκαμε σε ένα αριθμό συνολικά 40 τροχαίων ατυχημάτων που είχαν σωματική βλάβη ή θάνατο όλο το έτος. Από τις αρχές του χρόνου μέχρι και σήμερα έχουμε συνολικά 18 τροχαία και είμαστε στον έκτο μήνα»,επεσήμανε Οπως λέει, παρά τους ελέγχους που γίνονται και οι οποίοι έχουν ενταθεί «η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει μείωση των τροχαίων».
-Πού οφείλεται κατά την άποψης;
«Για εμένα είναι η έλλειψη οδηγικής παιδείας, πανελλαδικά, όχι μόνο στην περιοχή μας. Οταν σε ξένες χώρες η κυκλοφοριακή αγωγή εισάγεται ως μάθημα στις πρώτες σχολικές βαθμίδες, ούτως ώστε ν’ αποκτήσουν νοοτροπία οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί, του πώς θα κινούνται στον δρόμο, το πώς θα σέβονται τους χρήστες των οδών, πεζούς, ποδηλάτες κ.λπ. και εμείς ακόμα το σκεφτόμαστε και περιμένουμε τώρα από αποδυναμωμένες υπηρεσίες πότε θα μπορέσουν να στείλουν έναν αξιωματικό σ’ ένα σχολείο να πει πέντε πράγματα σε μισή ώρα, καταλαβαίνεται ότι δεν μπορεί να διαμορφωθεί σωστή παιδεία».
Ο κ. Γκερέγκος, αναφερόμενος στο νέο ΚΟΚ, παραδέχεται ότι είναι αυστηρός η εφαρμογή του όμως, επί του παρόντος είναι ακατόρθωτη, καθώς μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν στη διάθεσή τους τα ηλεκτρονικά μέσα, που θα συμβάλλουν στην αμεσότητα των ελέγχων και την επίδοση προστίμων. Οπως είπε: «Ψηφίστηκε το ένα βράδυ, το επόμενο πρωί εφαρμόστηκε, χωρίς να υπάρχει η προβλεπόμενη υλικοτεχνική υποδομή, ακόμα είμαστε με χειρόγραφα».

Από την πλευρά του ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Αλέξης Αντωνίου ανέφερε: «Πολλές φορές όλοι μας έχουμε τη λανθασμένη αντίληψη ότι η τροχονομική αστυνόμευση είναι η μόνη λύση και ενδεχομένως η βεβαίωση παραβάσεων ν’ αποτελεί την πανάκεια του προβλήματος».
«Εμείς από ό,τι βλέπουμε από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, στις εθνικές οδούς έχουμε μείωση των ατυχημάτων. Στον αστικό ιστό του Αγρινίου, τόσο η δημιουργία πεζοδρόμων, όσο και η μετατροπή δρόμων από διπλής σε μονής κυκλοφορίας, συνέβαλλε στον περιορισμό των τροχαίων σε παρά πολύ μεγάλο ποσοστό. Ο ‘’βομβαρδισμός’’ αλληλογραφίας με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, για να τοποθετηθούν “κολωνάκια” και “σαμαράκια”, αυτομάτως οδήγησε στη μείωση ταχύτητας αυτοκινήτων και δικύκλων».
Και αυτός με τη σειρά του εστιάζει στην οδηγική παιδεία. «Ο γονέας και ο ενήλικας οδηγός αποτελεί για εμένα τον πρώτο δάσκαλο, σ’ έναν ανήλικο μελλοντικό οδηγό. Υπάρχει θέμα έλλειψης παιδείας και ενημέρωσης. Εμείς ως Τροχαία αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διαλέξεων στις σχολικές μονάδες, αλλά νομίζω θα πρέπει να θεσμοθετηθεί επίσημα. Η διάδραση που βλέπουμε στους μαθητές με τους διαλέκτες αξιωματικούς είναι καταπληκτική».
Κομβικής σημασίας ζήτημα για τον κ. Αντωνίου είναι και ο τρόπος απόκτησης διπλώματος οδήγησης. Εχοντας το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου γεννήθηκε και έζησε, ανέφερε πως ένας υποψήφιος οδηγός εξετάζεται τρεις ημέρες, οδηγεί ημέρα, νύχτα, αλλά και στην εθνική. Επιπλέον, βασική παράμετρος: «Είναι η κατάσταση και η συντήρηση οδοστρώματος. Αυτό δεν θα πρέπει να το παραβλέπουμε» και κατέληξε λέγοντας πως το θέμα της ανανέωσης διπλωμάτων υπερήλικων οδηγών, θα πρέπει να τεθεί σε νέα βάση.

Ο Διοικητής Τμήματος Τροχαίας Πατρών – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Χρήστος Ντεμίρης δήλωσε: «Το πρώτο πεντάμηνο του 2025 σε σχέση με το 2024 παρατηρείται στην περιοχή που αστυνομεύει η υπηρεσία μου δραστική μείωση των νεκρών, στα ίδια επίπεδα οι βαριά τραυματίες και αύξηση των ελαφρά τραυματιών κάτι το οποίο θεωρείται αστάθμητος παράγοντας και έγκειται στην ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά την οποία καλούμαστε να ελέγξουμε με κλήσεις, που έχουν αυξητική τάση. Ο νέος ΚΟΚ θεωρώ είναι στο πλαίσιο αυτό και με την εφαρμογή του θα μειωθούν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα» και υπογράμμισε: «Η υπηρεσία μας, με το λιγοστό προσωπικό που διαθέτει, προσπαθεί προληπτικά και κατασταλτικά να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα τόσο με διαλέξεις σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με έμπειρους αξιωματικούς, προσαρμόζοντας τις εκπαιδεύσεις σε κάθε ηλικία».

Η Διοικήτρια του Τμήματος Τροχαίας Πύργου- Αστυνομική Υποδιευθύντρια Αικατερίνη Μπόγλου ανέφερε: «Σε ό,τι έχει να κάνει με τα θανατηφόρα τροχαία είμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δύο τροχαία είχαμε πέρυσι δύο έχουμε και το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στα ίδια επίπεδα κινούμαστε ως προς τις επιδόσεις παραβάσεων του ΚΟΚ. Καθημερινά από την υπηρεσία, συγκροτούνται συνεργεία ελέγχων με βάση τις υπηρεσιακές μας δυνάμεις» και σημείωσε: «Εφιστούμε την προσοχή όλων στη συμμόρφωση του νέου ΚΟΚ, για την ασφάλεια όλων μας. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, φοράμε ζώνη ασφαλείας, οι οδηγοί δικύκλων να φοράνε το κράνος ασφαλείας. Ας πάμε 10 λεπτά αργότερα στον προορισμό μας, ή ας ξεκινήσουμε 10 λεπτά νωρίτερα. Οχι ταχύτητα στον δρόμο».
-Πού οφείλεται κατά την υπηρεσιακή σας εμπειρία ο αυξανόμενος κάθε χρόνος αριθμός τροχαίων;
Νομίζω πως όλα έχουν να κάνουν με την παιδεία, την οποία έχουμε και το πώς μεγαλώνουμε. Σίγουρα σημαντικό ρόλο έχει και η οικογένεια, είναι καταλυτικός παράγοντας διαπαιδαγώγησης παιδιών. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ερχόμαστε σε επαφή με μαθητές στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων, κάνουμε διαλέξεις, μιλάμε με τα παιδιά σχολικών μονάδων στην ευρύτερη περιφέρεια του Δήμου Πύργου, για τον ΚΟΚ και τη συμμόρφωση σε αυτόν. Θεωρώ όμως πως ότι και να κάνουμε μεμονωμένα καταλυτικό ρόλο πάντα και βάση αποτελεί η οικογένεια. Τα παιδιά είναι πολύ δεκτικά, μάλιστα και φέτος σε νηπιαγωγείο της περιοχής μας ο ΚΟΚ αποτέλεσε αντικείμενο της καλοκαιρινής γιορτής για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Ακόμα και τα παιδιά, προσπαθούν σε εμάς τους μεγαλύτερους να στείλουν μηνύματα.

Πηγή:pelop.gr

ShareTweetSendPin

Δείτε επίσης

Επικαιρότητα

Καινούργιο: Τέλος καλό για τον 44χρονο που τον δάγκωσε οχιά -Πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Σεισμική δόνηση στη Ναυπακτία

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Μητσοτάκης σε Τασούλα: Θα στείλουμε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού έξω από τα χωρικά ύδατα της Λιβύης για αποτροπή μεταναστών

23 Ιουνίου 2025
Κύριο άρθρο

Έρχονται πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Ελαφρύς τραυματισμός 15χρονου σε τροχαίο

23 Ιουνίου 2025
Ελλάδα

Διοργάνωση 4ου κολυμβητικού διάπλου «Μύλος Κάστρο Καλάμου (Μπένελόρδου) – Φάρος Μύτικα».

23 Ιουνίου 2025
Load More
Next Post

Μητσοτάκης για το κύκλωμα με τα αναπηρικά επιδόματα στο Αγρίνιο: "Μηδενική ανοχή".

Please login to join discussion

Επικαιρότητα

Επικαιρότητα

Καινούργιο: Τέλος καλό για τον 44χρονο που τον δάγκωσε οχιά -Πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Σεισμική δόνηση στη Ναυπακτία

23 Ιουνίου 2025
Ελλάδα

Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ για κύκλωμα που ζημίωσε το Δημόσιο πάνω από 5,5 εκατ. ευρώ – 5 συλλήψεις

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Μητσοτάκης σε Τασούλα: Θα στείλουμε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού έξω από τα χωρικά ύδατα της Λιβύης για αποτροπή μεταναστών

23 Ιουνίου 2025
Αθλητισμός

Πλούσιες οι δράσεις της ναυτικής εβδομάδας.

23 Ιουνίου 2025
Κύριο άρθρο

Έρχονται πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

23 Ιουνίου 2025
Επικαιρότητα

Ελαφρύς τραυματισμός 15χρονου σε τροχαίο

23 Ιουνίου 2025
Ελλάδα

Διοργάνωση 4ου κολυμβητικού διάπλου «Μύλος Κάστρο Καλάμου (Μπένελόρδου) – Φάρος Μύτικα».

23 Ιουνίου 2025
Ελλάδα

Ναύπακτος:Στην έκθεση της εικαστικού Σοφίας Σιδηροπούλου ο σύλλογος ΑΛΚΥΟΝΗ

23 Ιουνίου 2025
Ελλάδα

Επεισοδιακές συλλήψεις Ρομά στο Αγρίνιο – Διέρρηξαν ρεζερβουάρ και απείλησαν αστυνομικούς

23 Ιουνίου 2025
Aitolia News

Επικοινωνία | Όροι χρήσης
© 2024 aitolianews.gr

Κατηγορίες

  • Αρχική σελίδα
  • Επικαιρότητα
  • Αθλητισμός
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κυριακάτικα

Follow Us

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Αρχική σελίδα
  • Επικαιρότητα
    • Δυτική Ελλάδα
    • Μεσολόγγι
    • Ναυπακτία
    • Ξηρόμερο
    • Περιφέρεια
  • Αθλητισμός
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κυριακάτικα
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Συμφωνώ