ΟΧΙ στη συγχώνευση τμημάτων με βάση μόνο αριθμούς
ΝΑΙ στην παιδαγωγική ευθύνη και αξιοπρέπεια!
Με μία αφοπλιστική ευκολία, οι αρμόδιοι κόβουν και ράβουν τμήματα λες και πρόκειται για κελία σε
ένα φύλλο Excel. Ξεχνούν, όμως, ότι κάθε αριθμός είναι ένα παιδί. Ένα παιδί με όνομα, με
ανάγκες, με διαγνώσεις, με δικαίωμα στη φροντίδα, στη μάθηση, στη συμπερίληψη.
Στην περιοχή του Μεσολογγίου, τα τμήματα της Α’ τάξης φιλοξενούν μαθητές με διαγνώσεις από
το ΚΕΔΑΣΥ, συμπεριλαμβανομένων παιδιών στο φάσμα του αυτισμού (ΔΑΦ).
Η παιδαγωγική προσέγγιση που απαιτείται για αυτά τα παιδιά είναι εξειδικευμένη, με σαφές
πλαίσιο υποστήριξης, χρόνο και εξατομικευμένη παρέμβαση. Είναι αδιανόητο να στοιβάζονται 26,
27, 28 και 29 μαθητές στην ίδια αίθουσα, στερώντας από όλους – και ιδιαίτερα από τα πιο
ευάλωτα παιδιά – την ελάχιστη προσοχή και φροντίδα.
Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμητική εξίσωση
Οι εγγραφές δεν έχουν ολοκληρωθεί – εκκρεμούν μεταγραφές, επαναφοιτήσεις και νέες
διαγνώσεις. Η πίεση για συγχώνευση τώρα είναι ακατανόητη και επικίνδυνη.
Γιατί τόση βιασύνη;
Καλούνται διευθυντές να μετακινήσουν μαθητές της Α’ τάξης – ακόμα και από σχολεία που ήδη
έχουν παιδιά με σοβαρές διαγνώσεις, ώστε να “χωρέσουν” σε ένα μόνο τμήμα.
Παράδειγμα σχολείου στην περιοχή μας:
27 μαθητές στην Α’ τάξη που πληρεί τις προϋποθέσεις για δημιουργία 2 τμημάτων, του ζητείται να
μετακινήσει μαθητές σε άλλο σχολείο ώστε να μην δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα. Αυτό δεν είναι
παιδαγωγική απόφαση. Είναι λογιστική μεθόδευση εις βάρος των παιδιών.
Καλούμε τον Αναπληρωτή Διευθυντή Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας:
Να παραμερίσει τα αριθμητικά όρια και να δει το ουσιαστικό: την ηθική ευθύνη και το παιδαγωγικά
ορθό.
Δεν είναι όλα τα τμήματα ίδια. Όταν υπάρχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, πρέπει να προηγείται η
εκπαιδευτική φροντίδα, όχι η εξοικονόμηση θέσεων.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα:
Η εκπαίδευση δεν είναι κόστος, είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
Τα υπερπλήρη τμήματα είναι παιδαγωγικά απαράδεκτα.
Η ποιότητα δεν μετριέται σε αριθμούς, αλλά σε ανθρώπους.
Η ασφάλεια και υγεία των παιδιών παραβιάζεται με τμήματα που ξεπερνούν ακόμα και τα όρια του
Π.Δ. 41/2018 για τον θεωρητικό πληθυσμό σε δημόσια κτίρια.
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσολογγίου, απαιτούμε:
Άμεση ανατροπή των συγχωνεύσεων που έχουν δρομολογηθεί.
Σεβασμό στα παιδιά με διαγνώσεις ΔΑΦ – να μην αντιμετωπίζονται ως “εξαιρέσεις που δεν
χωράνε στα νούμερα”.
Μικρότερα τμήματα: 15 μαθητές μέγιστο στα Νηπιαγωγεία, και 20 μαθητές στο Δημοτικό
Σχολείο.
Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην ατομική φροντίδα, στην προσαρμοσμένη εκπαίδευση, όχι
στην εκπαιδευτική εγκατάλειψη.
Να εγκρίνονται άμεσα τα αιτήματα κατατμήσεων όταν υπάρχουν παιδαγωγικά
τεκμηριωμένοι λόγοι, χωρίς μεθοδεύσεις ή γραφειοκρατικά προσχήματα.
Συνάδελφοι, γονείς, μαθητές, ενωμένοι, θα δώσουμε τον αγώνα για μία δημόσια εκπαίδευση
ανθρώπινη, ποιοτική και συμπεριληπτική.
ΟΧΙ στα υπερπλήρη τμήματα.
ΟΧΙ στην αριθμολαγνία.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Μεσολογγίου
«Κωστής Παλαμάς»ριξης, χρόνο και εξατομικευμ