Αλλάζει η χάραξη για το Αγρίνιο – Ιόνια οδός, λόγω προβλήματος που έδειξαν οι γεωλογικές μελέτες όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, σύμφωνα με την οποία δίνεται παράταση για την ωρίμανση του έργου, λόγω προβλήματος που ανέδειξαν οι γεωλογικές μελέτες
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Η αναγκαιότητα να τροποποιηθεί μέρος της εξεταζόμενης χάραξης για τη σύνδεση του Αγρινίου με τηνΙόνια Οδό, οδηγεί σε παράταση την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών.
Η πρόοδος των μελετών επηρεάστηκε από τα προβλήματα που προέκυψαν σε δύο συγκεκριμένες θέσεις της χάραξης κατά τη διάρκεια εκπόνησης της οριστικής γεωλογικής μελέτης.
Το πρώτο αφορά σε διέλευση της χάραξης σε μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου εντός ελώδους περιοχής και το δεύτερο σε πρόσφατη κατολίσθηση πλησίον της χάραξης.
Έτσι λοιπόν εξετάζεται μία διαφορετική χάραξη, με παράκαμψη αυτών των προβληματικών σημείων, έτσι ώστε να αποφευχθούν προβλήματα που θα επιβάρυναν σημαντικά το κόστος των απαιτούμενων μελετών και κυρίως της κατασκευής του έργου.
Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές, αν η εναλλακτική χάραξη που αναζητείται θα είναι σημειακή ή αν θα πρέπει να προκύψει χάραξη που να τροποποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό τον αρχικό σχεδιασμό και να επηρεάζει κατ’ επέκταση το κόστος του έργου και των απαλλοτριώσεων.
Το νέο χρονοδιάγραμμα που τέθηκε για τη μελέτη με προ ημερών απόφαση του Υπουργείου Υποδομών είναι ο Μάρτιος του 2026.
Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί και να προκύψουν προβλήματα που θα φέρουν κάποιες μικρές ή μεγαλύτερες καθυστερήσεις, όταν μελετώνται μεγάλα οδικά έργα.
Ωστόσο σε πολιτικό επίπεδο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεσμευτεί για την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό τόσο το 2019, όσο και το 2023.
Μάλιστα τη δεύτερη φορά έλεγε ότι οι μελέτες θα ωριμάσουν μέσα στον επόμενο χρόνο. Αυτό βέβαια δεν συνέβη, λόγω του ζητήματος που προέκυψε. Βεβαίως να πρέπει να θυμηθεί κανείς ότι πέρασε ανεκμετάλλευτη η πρώτη κυβερνητική θητεία, καθώς οι συμβάσεις για τις μελέτες της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό υπογράφτηκαν το Σεπτέμβριο του 2023.
Πλέον με το νέο χρονοδιάγραμμα που τίθεται για τις μελέτες, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η σύνδεση του Αγρινίου με Ιόνια Οδό γίνεται ένα έργο για την επόμενη κυβερνητική θητεία, κατά την οποία πρωτίστως θα πρέπει να βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο για τη κατασκευή του έργου.
Με την αρχικά προταθείσα χάραξη το εκτιμώμενο κόστος του έργου (μήκους 13,5 χλμ μαζί με την ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού στο Αγρίνιο για τη σύνδεση με το κόμβο Ρεμπελιά και το νέο νοσοκομείο), μαζί με τις απαλλοτριώσεις ανέρχονταν σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.
Με την τροποποίηση της χάραξης πιθανόν να μεταβληθεί και το κόστος, αλλά σε κάθε περίπτωση τα 90 εκατ. δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεθούν στο ΕΣΠΑ ή στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, από τη στιγμή μάλιστα που το έργο θα είναι έτοιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων να δημοπρατηθεί στο τέλος του 2026, δηλαδή μεσούσης της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, πως άλλα μεγάλα έργα (όπως οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη) επιλέχθηκε να προχωρήσουν με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου – ιδιωτικού τομέα). Αυτό είναι το πιο πιθανό και για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.
Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση”

sinidisi.gr