Ο έλεγχος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, πολλές φορές αποδεικνύεται άσκηση για δυνατούς λύτες. Οι «απατεωνιές» έχουν γίνει τόσο… λεπτές που απαιτούνται εκπαιδευμένα μάτια και αδιαμφισβήτητες γνώσεις προκειμένου να εντοπιστούν. Και η ύπαρξη ενός καλού μηχανικού ή φανοποιού δεν αποτελεί και εγγύηση. Εξαρτάται από το πόσο θέλει να ασχοληθεί ο εκάστοτε επαγγελματίας. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και πράγματα που μπορούμε να δούμε μόνοι μας. Τα μόνα που χρειάζονται είναι μερικά χρήσιμα tips, όπως αυτό που θα μοιραστούμε μαζί σας παρακάτω και λίγη παρατηρητικότητα…
Η ζώνη «μαρτυράει» το τρακάρισμα!
Ένα κόλπο για να εντοπίσετε αν το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, είναι να δείτε στη δεύτερη κολόνα, εκεί που βρίσκεται η άκρη της ζώνης. Στο ταμπελάκι που υπάρχει επάνω του, αναγράφεται η ημερομηνία παραγωγής της ζώνης ασφαλείας. Και θα πρέπει να είναι παλαιότερη από το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει. Για παράδειγμα αν ελέγχετε ένα μοντέλο του 2019 και η ζώνη ασφαλείας έχει ημερομηνία παραγωγής του 2022, μαντέψτε τι έχει συμβεί… Πρόκειται για μια πρώτη ένδειξη αφού όταν ανοίγουν οι αερόσακοι ενεργοποιούνται και οι προεντατήρες της ζώνης. Οι οποίοι άπαξ και ενεργοποιηθούν, απαιτείται αντικατάσταση.
Υπάρχει τρόπος να σε κοροϊδέψουν;
Φυσικά υπάρχουν και διάφορα τρικ που ακολουθούν οι έμποροι προκειμένου να μην «πιαστούν» από τη ζώνη. Για παράδειγμα ίσως χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένη ζώνη ασφαλείας από κάποιο άλλο αυτοκίνητο αντίστοιχης χρονολογίας που κόπηκε για ανταλλακτικά και δεν καταλάβετε τίποτα. Αν ψάξετε, πολλά μοντέλα αναγράφουν σε κάποιο σημείο τους την ημερομηνία παραγωγής του οχήματος. Αν τη γνωρίζετε, τότε είναι λίγο πιο δύσκολο να σας κοροϊδέψουν. Και αυτό γιατί ακόμη και μεταχειρισμένη ζώνη αν βρει ο επισκευαστής, θα πρέπει αναγκαστικά να είναι παλαιότερη από την κατασκευή του οχήματος. Για παράδειγμα αν ελέγχετε ένα αυτοκίνητο που παρήχθη τον 11ο του 2013 και η ζώνη είναι του 2ου του 2014, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
gocar.gr